jueves, 10 de noviembre de 2011

Ovide Decroly (1871-1932)


Membre del moviment de l’Escola Nova, Decroly proposà un canvi en les pràctiques educatives de les escoles contemporànies perquè considerava que eren contràries a la forma natural de l’aprenentatge espontani. Les seves teories i pràctiques varen rebre moltes crítiques i varen ser molt polèmiques durant els anys vint. D’on sorgeix la seva proposta? La base de la seva obra és el nen real (observació i experimentació). Els seus principis estan en relació amb la pràctica escolar i l’aplicació a l’escola amb els infants serveix per a verificar el funcionament d’aquestes pràctiques. No vol tancar una teoria, vol mantenir sempre el lligam amb l’experiència. La realitat natural i social és per al nen l’entorn educador, el qual no està fragmentat o parcel•lat en matèries o disciplines (principi de globalització). El mestre orienta al nen per a l’aprenentatge en aquest entorn. “Una escola per la vida i per a la vida.” L’interès és el motor de l’aprenentatge, aquest interès varia amb l’edat de l’infant i també ha de variar el seu paper en l’aprenentatge, estem parlant dels centres d’interès. Cal respectar els processos individuals i singulars dels nens tenint en compte el principi d’individualització. Resumint molt, els trets més destacables del seu mètode són: el mètode de lectura global o natural que es basa en que la frase és la unitat lingüística natural i els centres d’interès.

0 comentarios:

Publicar un comentario