jueves, 20 de octubre de 2011

Pestalozzi: (1746-1827 / Zuric)


La pedagogia de Pestalozzi es basava en la dimensió del cap (conèixer), cor (voler) i mà (poder). Seguint la naturalesa en el curs evolutiu del nen, veu l’educació com una ajuda per a que aquest es desenvolupi bé i l’acte educatiu com un acompanyament en aquest procés. No cal dir que Pestalozzi va ser un gran admirador de Rosseu, i això es veu reflectit en la seva pedagogia naturalista. Com que creia que la humanització de l’home és el fi de la educació, té molt en compte el desenvolupament de les capacitats humanes. Abans hem parlat de cap, cor i mà, que vindrien a significar el següent: El cap seria la formació de la intel•ligència, treballar el nombre, el mot, estudiar la forma, és a dir tot allò que té a veure amb l’estudi de les coses. La mà vindria a ser la formació corporal, la gimnàstica, la possessió del propi cos, la tècnica per a realitzar les coses. I per últim el cor, que es centra en la formació moral i religiosa.
Sens dubte estem davant d’un pedagog amb un concepte d’educació molt activa i amb una confiança cap a les capacitats de l’infant realment impressionant.

0 comentarios:

Publicar un comentario